אני הבנתי משהו לגבי חוויית הצפייה בחתונה ממבט ראשון, א.ק.א חתונמי – זו צפייה שעתידה לייצר מפח נפש. שהרי, אם נבחן את הסטטיסטיקה, פחות מעשר אחוז מהזוגות מחזיקים מעמד בסופו של דבר. אז במשך עונה שלמה, חודשיים-שלושה, לא-יודעת-כמה-פרקים ובערך 2500 פרסומות, נותנים לנו כצופים להתרגש, להתחבר ולקוות, רק כדי שהבלתי נמנע יקרה: הזוג ייפרד. בחלק מהמקרים זה יקרה מספר חודשים אחרי סוף התכנית, ובחלק מהמקרים זה יקרה בסערה במהלך תקופת הצילומים.
ובינתיים, עונה 8 של חתונמי גורמת לי לחשוש שאחווה בדיוק את מפח הנפש הזה. זוגות מלאי מטען ותהיות, חלקם עם ניסיון כן לייצר זוגיות, חלקם פחות – אבל כולם נעים על הספקטרום הקבוע של פגיעות עד אומללות, וכל זה לטובת הבידור של הצופים והצופות. ריאליטי במיטבו.

סופי ודור: החמודים והמתוקים
אני רוצה להאמין שכל מי שצופה בעונה הזו של חתונמי בעד הזוג הזה. זוג אנשים חמודים וטובי לב שנראים מלאי כוונה אמיתית וכנה למצוא זוגיות ולהקים משפחה. אי אפשר להכחיש שהם באים עם מטען, כל אחד עם שלו ושלה, אבל גם אי אפשר להכחיש שנרקם ביניהם קשר מתוק ביותר וכולי מלאת תקווה שזה באמת יקרה.
ההימור שלי: טוב, כבר קיבלנו ספוילר ענק כשסיפרו לנו שסופי בהיריון. בחישוב מהיר: העונה צולמה באיזור אוגוסט, והצילומים נמשכים כחודש וחצי. אם לשפוט לפי גודל הבטן בספוילר, סופי הייתה בחודש חמישי או שישי בתחילת השידורים לפני כחודש. משמע, אם דור אינו האבא, וסופי הייתה בהיריון החל מדצמבר, זה אומר שבשלושה חודשים מתום הצילומים היא ודור הספיקו להיפרד, והיא הצליחה להיכנס להיריון מגבר אחר או לתקתק IVF במהירות שיא. בלתי סביר, אבל החיים – וחתונמי בפרט – מלאי הפתעות ואכזבות.

תומר ולייקי: די אני מותשת
כשלעצמם, מדובר בשני אנשים ממש אחלה. אינטליגנטיים, עמוקים, שפויים לכאורה ויחסית מודעים לעצמם. אבל משהו בחיבור ביניהם מייצר דינמיקה מעייפת, מתישה ונסחבת. די חברים, it’s not that deep. תומר לא צריך לעבד במשך 60 שניות במוח את התשובה לשאלה של לייקי אם הוא חושב שהיא יפה (פרו טיפ – פשוט תגיד כן, ומהר). לייקי לא צריכה כל היום להשוות אותו לאיזה מודל של גבר מזרחי עם שיער בחזה שנשמע כמו הפנטזיה האולטימטיבית שלה. היטיב להסביר דני פרידלנדר בפרק הלרלרת של המומחים כשאמר שלחנוניות פה יש מקום גדול – תומר הוא חנון שמקבל את חנוניותו (אולי אפילו קצת מדי), ולייקי היא ״חנונית שמוקיעה את חנוניותה״. התוצר הוא התעסקות בלתי פוסקת בשאלות מטאפיזיות על משיכה והתאמה, על מין ומיניות, בצורה שלרגעים מעוררת בקרב צופות כמוני סקרנות ושיח, אבל לרוב גורמת לי לרצות לנקר לעצמי את העיניים.
ההימור שלי: יסחבו עד שלב ההחלטות, בהן תומר ירצה להמשיך אבל לייקי תגיד שחלאס.

ארי ונועה: שלחו את יחידת החילוץ
וואו, איזה זוג. אני אנסה לשמור על הטקסט הזה ענייני, כי בסופו של דבר מדובר בשני אנשים ששמים את עצמם במצב באמת רגיש ופגיע: אבל הדבר המטורלל הזה צריך להיגמר. אירוע קשה לצפייה. אני לא יודעת אם מדובר במודעות יתר למצלמות, או בשני אנשים שלא מצליחים בשום תרחיש לשדר על אותו הגל, אבל אם אני אצטרך עוד פעם אחת לשמוע את נועה אומרת את המילה "סיטואציה" ואת ארי מתחיל משפט ב"אני מבין שזה פגע בך וזו לא הייתה הכוונה שלי", אני אזרוק את הטלוויזיה מהחלון. עכשיו אוסיף: נדיר מאוד שאני תופסת את הצד של הגבר (בחתונמי, ובכלל) – אבל פה ארי ניצב בפני סיטואציה בלתי אפשרית. כל אינטראקציה שלו עם נועה נגמרת בהיעלבות כזו או אחרת מצידה, ובסוף בכעס ממנה על זה שהוא לא מצליח להיות אותנטי. הוא במלכוד 22 בחזקת 22 – ולא ברור איך הוא יכול לצאת מזה. שלחו את יחידת החילוץ. כן, זו עם הכלבים שילדים אוהבים, שיש מרצ' שלהם במקסטוק.
ההימור שלי: לא יודעת אם מדובר בהימור או משאלת לב, אבל זה זוג שצריך להיפרד ויפה שעה אחת קודם – לפני תום הצילומים.

ויקי ועומר: Do you love me, or the idea of me?
הציטוט בכותרת הזו מעט נישתי ולקוח מסרט בכיכובה של הילארי סוואנק משנת 2007 שהיא משחקת מורה שממש נשאבת לתפקיד ברמה שזה בא על חשבון הזוגיות שלה, וכשבן הזוג (פטריק דמפסי!) נפרד ממנה, הוא שואל אותה בדיוק את השאלה הזה. אז אמנם כשמדובר בויקי ועומר אנחנו לא מדברים עדיין על מושגים בשורש א.ה.ב, אבל המשפט עדיין יושב לי בול על הסיטואציה ביניהם: אני מרגישה שויקי, יותר מהכל, התאהבה ברעיון שהיא אוהבת את בן הזוג שלה בחתונמי, לפני שהיא באמת הסתכלה עליו ובחנה אותו. היא באה לתכנית הזו עם אנרגיות שיא (אגב – אני לא מוכנה לשמוע הייט על הבחורה, היא חריפה וחרוצה ובסדר קצת קוקו אבל מי לא) ובאמת רצון ליהנות ולהכיר, בעוצמות כל כך גבוהות שהן הוציאו ממנה יותר פרפורמנס מאשר כנות.
ולא בכוונה רעה – היא פשוט באמת רצתה שההתחלה תהיה קסומה וכיפית וכנראה שלא במודע ניסתה לייצר איזשהו אפקט פיגמליון. ועומר מצידו, פשוט בן כזה, ומבסוט על זה שהביאו לו "כוסית" (מילה שלו, לא שלי) (די נו, כשהוא אמר בקליניקה "וואלה הבאתם לי פה אחלה בחורה, חמודה" קצת הצטמררתי). הוא באמת סה"כ בחור חמוד ומתייחס לויקי יפה ובכבוד, אבל ניכר שאין בו את העומק כדי להכיל ולהבין את מורכבות הסיטואציה. רק הזמן יגיד מה יוליד יום: האם הם יצליחו שניה להבין שיש אשכרה בנאדם בצד השני?
ההימור שלי: טריקי מעט, אבל נוטה לחשוב שזה קשר שיתקדם גם אחרי ההחלטות אבל ייגמר חודש אחרי צילום התכנית.
בחלק ב': האביתר'ז + השף וההייטקיסטית.


כתיבת תגובה